Вопросы и предложения — чего не хватает бару?

Очень красиво сказано :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:

1 лайк

На самом деле это бравадное утверждение.
Хочет он быть счастлив или не хочет, он об этом даже и не думает.
Просто получает удовольствие от того звука что есть.
Я много разговаривал, с простыми любителями послушать музыку. Про технически качественный звук, они говорят, что он избыточен и представляет интерес только для проф использования, при определённых слуховых навыках.
Это как с авто, кому то просто ездить, а кому то с “плюшками”, скоростью и комфортом.
Думается и тут так же.

1 лайк

Я приведу этот пассаж полностью, напомню, это из мануала к усилителю:

Спойлер

Introduction

For many years there has been considerable faith that if we simply keep improving the measurements of components such as amplifiers then they will sound better. Initially this was truly the case – equipment was sufficiently flawed from an objective standpoint that better measurements matched up with subjective experience.

At some level of objective quality there started to be a disconnect, and some audiophiles began to lose the faith. One of the responses to this was to examine more exotic sources of distortion in the equipment while some others simply worked to continue to reduce the flaws that were already understood. There’s no doubt that some real progress resulted from these efforts, and now you can purchase products at reasonable prices which measure far better than the old stuff.

But the disconnect between the customer’s perceptions and the measurements persists, and there have been cases of state-of-the-art engineering resulting in economic failure, apparently because people didn’t care for the sound.

Well, of course you are dealing with people, and that will complicate any endeavor. The customer wants what the customer wants. I have heard arguments that audiophiles are irrational, that decisions are based on appearance or cost or advertising. Certainly there is plenty of that, and there have been plenty of blind tests that have demonstrated that “audiophiles can’t hear the difference”, at least in the context of that test.

But I don’t think that’s the whole story. My experience is that under the right conditions the customer can often hear the difference, and his observations are not to be ignored.
First, it has to be acknowledged that the science of cognitive perception is still in its infancy, and the ear is not really a microphone and the brain is not a tape recorder. The data we do have on this subject is a little like quantum mechanics – we have to change our view to make sense of the illusions and paradoxes that accompany the interpretation of sensory input.

With regard to amplifiers at least, I think we already have the measurement data in hand. The problem is in our failure to interpret it with respect to human perception.

This puts some emphasis back on listening tests - extensive long-term tests with reliable listeners and familiar equipment and environments. This is not a cheap and easy procedure. Even assuming that the listener(s) really can hear, we still have the vagaries of individual taste, and not a large population of qualified listeners and systems.

In the end, even if we can design around the perceptions of a small qualified listening panel, we are still inevitably aiming at a minority audience in the real world. That’s OK with me – One percent of this market is still a lot of amplifiers.
The thing is, I don’t think the audiophile wants technical perfection. He wants to be happy.

Look at it this way: In the market there are rows of bottled drinking water. Some are contaminated with natural mineral content and carbonated, some have sugar- based substances added, some have been harvested from glaciers. They all appear to be more expensive than gasoline. Where is the pure distilled water? Probably on the bottom shelf, possibly even elsewhere in the store. It seems to be the least popular, even if it is cheaper than gasoline.

Since the release of the X.5 series seven years ago we began working on what has now become the X.8 amplifiers. They embody everything we know.

3 лайка

Ну разраб написал своё видение.
Оно есть у каждого разработчика.
Принимать это за аксиому?
Ну не знаю.
Своё видение есть практически у всех.
Чем дальше, тем оно глубже по смыслу.

2 лайка

просто это, до крайности банальная фраза, подходящая для всех людей и ситуаций… можно сказать, филателист, на самом деле не ищет марки, а хочет быть счаслив, автогоншику не нужна быстрая машина - он просто хочет быть счастлив… и т.д. и т.п… :grin:

Да и Бар возвращает радость от прослушивания музыки, а не графиками кормит. Это важно :point_up:

Хорошие пункты у товарища. Думаю играет тоже хорошо :triangular_ruler: Можно ли измерить качество звука? ОБНОВЛЕНО: Не совсем.

2 лайка

Все бывает и это тоже, и здесь я лично не вижу ничего удивительного, с учетом того, что все проистекает из друг друга

1 лайк

За фанатским столиком опубликовать не могу /больше 3 подряд нельзя/ но уверен, @dmitre как-то это решит)
Присоединимся к поздравлениям! 200.000 подписчиков это весомо!!! :metal::metal::metal::fire::fire::fire::champagne::champagne::champagne:

20 лайков

Миша классный :grin: :+1:

2 лайка

На стационаре стало как на смартфоне.
Последний аватар ответившего.
Как то удобно было раньше, видно кто создал тему, кто отвечал и тд.
Или так только у меня?
image

Гляну вечером, что-то отвалилось.

1 лайк

У меня всё на месте:

3 лайка

Спасибо.
Это у меня глюк.
Станцевал с бубном, всё вернулось. )

1 лайк

Может в купи-продай дать возможность всем кликать на кнопку «новая тема», а тем, кто сейчас не может это делать показывать алерт что «не можете потому что …»?

Раньше мне казалось это какое-то глупое решение, ограничение.
Теперь думаю, что путь правильный:
«Читай-не пиши», ограничение на публикацию сообщений
«Пиши-не покупай», ограничения в купи-продай
«Слушай бесплатно-не покупай», доступ к стерео-турам
«Читай, пиши и покупай», статус активный пользователь

6 лайков

Вернее - “пиши-не продавай”. Покупать-то, пусть покупают.

1 лайк

не могу найти ГДЕ, хотя для таких чайников как Я, объясняли как скрыть текст под “оффтоп” и как ссылку указать словом / текстом, например “здесь” / “смотреть здесь”
напишите пожалуйста еще раз

В окошке сообщения справа сверху значек шестеренки, жмем и далее…

1 лайк

Красным - под спойлер
Черным - короткая ссылка

2 лайка

Арсений, огромное спасибо!!!